Çorumlu mühendisin itirazı var

Çorum'un deprem risk haritasına tecrübeli teknik adamın itirazı var.

Çorumlu mühendisin itirazı var

Çorum'un deprem risk haritasına tecrübeli teknik adamın itirazı var.

02 Temmuz 2020 Perşembe 18:33
Çorumlu mühendisin itirazı var

Türkiye’nin deprem haritası ile birlikte Çorum’un risk haritası da güncellendi.

Ülkelerin ve şehirlerin deprem risklerini gösteren yeni haritaya göre, Çorum 2. ve 3. derece deprem bölgesinde yer alıyor.

İşte bu haritaya Çorumlu bir mühendisin itirazı var.

Çorum Belediyesi’nin tecrübeli teknik adamlarından Jeoloji Mühendisi İhsan Çek, Çorum’un 1. Derece deprem riski taşıyan kent olduğu görüşünde ısrarcı.

İşte İhsan Çek’in o itirazı: “Çorum 1. derece deprem bölgesinde olup Kuzey Anadolu Fay Hattı 60 kilometre gibi çok yakınımızdan, Osmancık’dan geçmektedir. Bu ana fay hattının kolları ve yine yıkıcı deprem oluşturabilecek Salhan Çayı ve Ezinepazarı Fay Hatları da yine merkezimize çok yakındır. Tarihi depremler de bunu göstermektedir. Son güncelleme ile bu harita ortaya çıktı. Bu haritanın yanlış olduğu bir gün anlaşılacak ama inşallah o gün Çorum için çok geç olmaz. Çünkü şu an yapılan zemin etüt raporu değerleri, inşaat statik proje hesapları bile buna göre yapılıyor.”

Son Güncelleme: 06.07.2020 14:25
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Ahmet DEMİR 2020-07-03 08:14:36

Haber amaçlı değil de reklam amaçlı yazılar...Yapmayın Allah Aşkına. Şimdi tecrübeli teknik adam kendi haberini yaptırınca etkilendim mi!!

Avatar
Zelzele 2020-07-03 10:48:15

Hangi saha çalışmaları fay takipleri ivme hesapları neticesinde barmış bu kanaate mesela ezine pazarı fayı en son ne zaman kırılmış kaç km kırılmış şalgam çayı fayı 6 SAN büyük deprem üretir mi hamamözü fayı aynı şekilde arkadaş zeminle fayların üreteceği deprem büyüklüğünü karıştırıyor bence

Avatar
İnşaat bilimi 2020-07-03 12:41:57

Deprem bir doğa olayıdır.Kaçış yoktur.Olması gereken depreme karşı hazırlıklı olmaktır.Hazır olmanın birinci basamağı sağlam bina yapabilmektir.Toplumu eğitmektir.Ilıca caddesinde eski bir bina,yeni bina yapımı maksatlı yıkıldı.Yıkıldıktan sonra,yıkıntı içerisindeki demiri ayırmak için harfiyat çalışanı,kepçenin dişleri ile sürekli moloz yığınını dövdü.Her vuruşta,çevredeki binalar 3-4 şiddetinde sallandı,durdu.Binaların halini düşünün.Bu şekilde inşaat yıkımının yapılması engellenmelidir.

Avatar
Çorumlu 2020-07-03 19:14:54

Arkadaş Çorum zaten yıllarca 1. derece deprem bölgesinde değilmiydi,ne oldu da şimdi hangi yandaş müteahhitlere yaranmak İçin 2. ve 3. dereceye alındı.Bunu dile getirmek bence önce siyasilerin işi.

Avatar
İhsan ÇEK 2020-07-03 10:56:43

Sayın Ahmet Demir beyefendi.Öncelikle şunu belirtmek isterim ki ben bu açıklamayı sosyal medyada Habercim19’un Depremle ilgili yaptığı bir haberin altına yorum olarak yazdım.Yorum olarak yazdığım bu açıklamamın haber yapılacağından bilgim yoktu,hatta arkadaşlarım arayarak bilgi verdiler.Sanırım Beni tanımadığınız için önyargılı yaklaşarak reklam yaptırdığımı düşündünüz.Ben 17 yıllık Devlet memuru olarak Belediyenin farklı birimlerinden görev yaptım ve şükür Allah’a ki ne reklama ihtiyacım var ne de böyle bir reklamdan kazanç sağlayabilecek bir durumum.Öğrenmenin hayat boyu devam ettiğini düşünürsek hiç bir zamanda tecrübeli olduğumu iddia etmedim.Sadece mesleğim gereği bildiğim konu üzerinde fikrimi yorum olarak beyan ettim ve bu da haber oldu.Halen Belediye Yapı Kontrol Müdürlüğünde Jeoloji Mühendisi olarak görev yapmaktayım.Beni tanımanız ve ön yargılarınızı kırmak İçin inşAllah bir çayımı kahvemi içmeye bekliyorum.Saygılarımla.

Misafir Avatar
Deprem Amca 2020-07-04 14:50:29 @İhsan ÇEK

Yersen...

Beğenmedim! (0)
Avatar
senet 2020-07-03 07:45:51

Böyle bir adamı su işlerinden alıp başka yerde değerlendirmek ne kadar yanlış bu adam çorumun alt yapısını herşeyiyle bilen adam kardeşim

Avatar
Vatandaş 2020-07-03 19:11:49

Güzel bir konuya değinilmiş fakat haberin altına olumsuz yorum yapanları anlayamadım.Yıllardır Çorum’dan 4 milletvekili çıkarak hiç bir faydası olmayan parti yöneticileri alkışlanırken,Çorum’u düşünen bir mühendisin böyle eleştirilmesi anlaşılabilir gibi değil.

Avatar
Mimar 2020-07-03 20:20:35

Aslında tüm teknik personeller olarak Çorumun deprem gerçeğini unutup,özeleştiri yapmak gerekirse betoncu mühendis mimar diye adımız çıkmaması için müteahhit tarafında oluyoruz.Bu yüzden böyle bir konuyu dile getirdiği için meslektaşlarım adına da İhsan Çek’e teşekkür ediyorum.