İşte yeni Saat Kulemiz

Çorum'un tarihi Saat Kulesi'nin saat kısmı bakımdan geçti

İşte yeni Saat Kulemiz

Çorum'un tarihi Saat Kulesi'nin saat kısmı bakımdan geçti

10 Eylül 2019 Salı 16:03
İşte yeni Saat Kulemiz

Çorum'da 1894 yılında Yedi Sekiz Hasan Paşa tarafından yaptırılan tarihi Saat Kulesi'nin saat kısmı kısa süre önce bakıma alınmıştı. Yenilenen saatiyle Saat Kulesi yeniden Çorumlular'ın hizmetinde.

Anıtlar Kurulu'ndan izin alınarak Çorum Belediyesi'nde yapılan bakımda Saat Kulesi'nin zamanla yıpranan kadranları tadilattan geçti. Yenilen saat ve kadran kısmıyla Saat Kulesi yine göz kamaştırıyor.

Son Güncelleme: 10.09.2019 16:13
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Tolga 2019-09-10 16:21:56

Roma rakamıyla 4 nasıl yazılır? IIII olarak mı? Yoksa IV olarak mı? Yazılır.

Misafir Avatar
ÇORUMLU 2019-09-10 17:40:06 @Tolga

Tabiki Senin de dediğin gibi IV Olarak Yazılır.

Beğenmedim! (0)
Avatar
tolga 2019-09-10 21:34:45

Ben biraz araştırma yaptım.. 9 sayısının IX olmasına rağmen, 4 rakamının IV değil de IIII olmasının nedenini izah edebilecek pek çok teori buldum.
1) Jüpiter teorisi: Eski Roma da IV (IVPITER) olarak yazılan tanrı Jüpiteri simgelemiştir. Bu yüzden roma rakamıyla yazılan saatlerde IV yer almaz.
2) Gelenek: geleneksel olarak, eski saatler IIII simgesini kullandığından, buna devam edilmesi geleneği.
3) Güneş kral” teorisi: güneş kral lâkaplı 14. lui- louise XIV- saattçilerine, kendi adındaki IV'ü andırmasın diye, IIII kullanmalarını empoze etmiştir.
4) matbaa veya dizgi olarak IV ve VI sayıları çok yakın durduğundan , karıştırmamak için IV yerine IIII kullanılması
5) simetri argümantasyonu: IIII kullanılınca, tam karşısına denk gelen 8 sayısının ifadesi olan VIII ile daha simetrik durmaktadır.. özellikle ağır saat kulesi veya kilise saatlerinde IV ‘ün karşısındaki VIII ile ağırlık farkı nedeniyle, denge sağlanması için IV yerine IIII yazılmıştır.
benden bu kadar.....

Avatar
Vatan Taş 2019-09-10 21:40:02

Şehinşah-ı zaman Abdülhamid Han-ı keremkarın

Ferman-ı kiramından Hasan Paşa-yı bihemta

Bütün evkatını vakf eyledi ihya-i hayrata

Muvvaffak eylesun her dem anı amaline Mevla

Bu saat kulesi ez cümle hayrat-ı güzininden

Yapıldı yümn-ü evferle bu şehri eyledi ihya

Çıkup bir vakt-i eşrefde yazıldı babına tarih

Bu mikat-i celili yapdı bak Lütfi Hasan Paşa, 1312”

Avatar
Mehmet 2019-09-10 18:43:49

4 yanlış yazılmış ????

Avatar
????‍♂️???????????????? 2019-09-10 22:35:46

????‍♂️???????? IV

banner182