Aşıda iyice hızlandık

Türkiye bir taraftan normalleşme adımlarını atarken, diğer taraftan aşılama çalışmalarını genişletiyor.

Aşıda iyice hızlandık

Türkiye bir taraftan normalleşme adımlarını atarken, diğer taraftan aşılama çalışmalarını genişletiyor.

12 Haziran 2021 Cumartesi 09:57
Aşıda iyice hızlandık
banner332

Türkiye bir taraftan normalleşme adımlarını atarken diğer taraftan aşılama çalışmalarını genişletiyor. Sağlık Bakanı Fahrettin Koca dün de şehirlerarası yolcu taşıyanlar, taksi ve dolmuş esnafı ile kargo çalışanları ve kuryelerin aşılarına başlanacağını duyurdu.

Koronavirüs ile mücadele kapsamında Türkiye, bir taraftan normalleşme adımları atarken bir taraftan da aşılama çalışmalarını genişletiyor. Ocak ayında ilk aşılamanın başladığı günden bugüne kadar 8 grubun aşılaması tamamlandı ve artık toplumsal bağışıklığın oluşması için haziran ayında hızlı aşılama dönemine girildi. Bu dönemde de Türkiye’nin koronavirüs aşılama takviminde yer alan hizmet sektörü başta olmak üzere 16 gruptaki vatandaşlar aşılanıyor.

YENİ GRUPLAR EKLENİYOR

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca da, sürekli bilgilendirme yaparak yeni bir grubun daha aşılama kapsamına alındığını duyuruyor. Son bir haftada avukatlar, berber ve kuaförler, gıda üretim ve dağıtım sektörü ile kafe, lokanta ve restoran çalışanları, öğretim üyeleri ve üniversite personelleri, öğretmenler, müzisyen, film ve dizi prodüksiyon ekipleri aşılamaya dahil edildi.

SIRA ULAŞIM VE KARGODA

Koca dün de iki yeni sektörün daha programa dahil edildiğini açıkladı. Önce şehir içi ve şehirler arası ulaşım faaliyetlerinde çalışanlar ile taksi ve dolmuş esnafının Kovid-19 aşılamalarının bugünden itibaren başlayacağını duyuran Koca, ardından da “Kargo çalışanlarıyla kuryelerin aşılarına da başlıyoruz. Artık iyice hızlandık” açıklaması yaptı. İnsanlarla en fazla temas halinde olan ve en riskli grup olan hizmet sektörünün aşılamasının kısa sürede tamamlanması öngörülüyor. Hizmet sektöründe yer alan vatandaşların aşılanması ile birlikte virüsün yayılım hızının da düşmesi bekleniyor.

BAĞIŞIKLIK ARTACAK

Hizmet sektörün aşılanmasının tamamlanması ile birlikte toplum bağışıklığının da artacağı ifade ediliyor. Uzmanlar, hizmet sektöründe bulunan ve sırası gelen vatandaşların vakit kaybetmeden aşılarını yapmaları konusunda uyarıyor. 3. aşamanın tamamlanması ile aşılamada Türkiye 4. aşamaya geçecek. Bu aşamada ise aşılanma sırası geldiği halde zamanında aşı yaptırmayanlar aşılanacak.
Kaynak: Yeni Şafak

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
randevu 8.20 aşı 09.00 2021-06-12 20:48:19

randevu saatimde aşı yaptırmaya eğitim araştırma hastanesine gittim.Formumu doldurup beklemeye başladım.Güvenlikçi bayan aşılama 9 da başlayacak dedi.Bu arada 08.20,08,30,08,40 ve 08.50 randevulu hastaların çoğunluğu gelmiş olup,vatandaşların tepkisi üzerine hastalarla tartışmaya başladı.Aşı sorumlusu sayım yapıyor bekleyeceksiniz diyordu.Randevu saatine neden uyulmuyor?hastalar gelmeden bu hazılıklar yapılamaz mı?yaşanan aksaklığın sorumlusu randevu alıp saatine uyan vatandaş mı?irandevu saatini veren mi?randevu saatine uymayan çalışan mı? kim?kim?kim?

Misafir Avatar
Pınar Esra 2021-06-16 22:54:35 @randevu 8.20 aşı 09.00

15 gün önce sabah 11 civarında aşı yaptırmak için erol olçok eğitim araştırma hastanesine gittik.formumuzu doldurup 5 nolu yazan aşı odasına girdik.Kaydımızı yapan beyefendinin telefonu çaldı.Telefondaki kişi ile yaklaşık bir dakika argo ve seviyesiz sohbet yaptıktan sonra sanki orada iki bayan yokmuş gibi evrakı imzalayın dedi.Ülkemiz için şehit olmuş rahmetli erol olçok beyefendinin adının verildiği hastanenede böyle bir olayla karşılaşmak bizi üzdü.Yorumları okuyunca benzer sorunların devam ediyor olması bizleri bir kez daha derinden yaralamıştır.Sorunsuz aşı günleri dileğiyle...

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
aşı bitti mi?bitme dimi? 2021-06-14 22:49:53 @randevu 8.20 aşı 09.00

Buğün öğleden sonra erol olçok hastanesine aşı yaptırmaya gittim.Güvenlik görevlisinin yönlendirmesiyle 5 nolu odaya girdim.görevli bir elinde çay bardağı masanın üzerindeki cep telefonu ile oynuyordu.Aşı yaptıracağim dedim.Suratıma dahi bakmadan bizde aşı bitti karşı tarafa bakın dedi.Karşı tarafta aşımı yaptırıp çıktığımda bu sefer aynı kişi kolidora doğru yüksek sesle aşı için bekleyen varsa buraya alabilirim dedi.Aşı varsa birkaç dakika önce niye yapmadın?yoksa kolidora doğru yüksek sesle niye bağırdın?devlet dairesinde ne bu ciddiyetsizlik?hastayı önemsememezlik,ne başıboşluk?kendimizi,ailemizi güvenip nasıl teslim edeceğiz?Gerçekte aşı var mıydı? yokmuydu?

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
yozgatlı 2021-06-13 23:52:11 @randevu 8.20 aşı 09.00

hastanenin başhekimi,müdürü,başhemşiresi nerede?hastaların karşılaştığı sorunları kim çözecek?

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
aysel 2021-06-13 22:21:45 @randevu 8.20 aşı 09.00

MHRS Randevu sistemi devletin Resmi sitesi.Yani vatandaşına randevu saatini veren devlet,randevu saatine uyan vatandaş, randevu saatinde gecikmeye yol açan çalışan.Çalışan işine erken başlarsa sorun ortadan kalkar.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
vatandaşa cevap 2021-06-13 16:19:06 @randevu 8.20 aşı 09.00

Memurların en çok sevdiği şey işe geç gelip erken gitmektir.Vatandaşın işi görülmüş,görülmemiş,beklemiş kimsenin umrunda değil(vicdan sahibi az bir azınlık bunların dışında olabilir).Yeterince denetimde olmayınca her yol mübah yanlış doğru olmuş.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
HİLAL 2021-06-13 13:42:57 @randevu 8.20 aşı 09.00

saat 3 de aşı yaptırmaya gittim.5 numaradaki beyefendi karşıtarafın ve bizim aşımız bitti.arka odalara doğru gidin dedi.Devletin aşısı biter mi?Aşı bittiyse niye randevu veriyorsunuz dedim.O benim sorunum değil dedi.Memurlar artık hastaya cevap vermeye tenezzül etmedikleri gibi verdikleri cevapta tokatttan daha sert.Allah sonumuzu hayır etsin.gidişat hiç iyi değil.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
vatandaş 2021-06-13 11:31:50 @randevu 8.20 aşı 09.00

Yöneticiler bir sabah saat sekizde gelip vatandaşın çektiği çileyi yerinde görseler belki çözüm bulmak için elini taşın altına koyarlar.işinegeç kalmamak için bekleyen, ,çocuğunu komşusuna bırakıp aşı olmaya gelen anne,,dükkanı açmaya çalışan esnaf,pazarda malını satmaya gidecek üretici vs.vs herkesin sorunu farklı.lütfen idareciler bu konu ile ilgilenebilir mi?

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
gülabibeyli esnaf 2021-06-12 22:40:36 @randevu 8.20 aşı 09.00

Aşılama işinde gögüs hastanesi daha başarılı.personel randevu satine uyuyor.Güler yüzlü ne nazik,aşı sonrası karşılasşabileceğimiz yan etkiler konusunda bilgi veriyor.sorduğumuz her soruya net bir bir cevap alabiliyoruz.hepsi işinin ehli.

Beğenmedim! (0)
Avatar
gurbetci 2021-06-12 23:53:29

En uzak en ücra köydeki vatandaşımıza ulaşılıp aşısı yapılıyor.Bu uygulama dünyanın hiç bir yerinde yok.Yaşlısından gencine,erkeğinden kadınına,çocuğundan kundaktaki bebeğine kadar her vatandaşımızın sağlığı çok önemli.Allah devletimize milletimize zeval vermesin.

Misafir Avatar
Merve Öğretmen 2021-06-13 14:17:42 @gurbetci

İtalyan RAI Televizyonu Mardin de köylerde yapılan aşı çalışmaları görüntüledi.Görüntülerde köylerde yaşayan vatandaşlarımızın aşıları evlerinde yapılıyor.Hizmet en uzak köye kadar ulaştırılıyor.İtalyanlar şaşırarak izliyorlar.Kendi ülkelerinde böyle bir hizmet yok.Bu bir devlet politikası.Alkışta teşekkürde Sayın Bakana ve Tüm Sağlık Çalışanlarımıza.

Beğenmedim! (3)
Avatar
fatma 2021-06-12 21:06:07

haziran temmuz ve ağustos ayında hıızlı aşılama yapılabilirse ekime bu iş biter.bir buçuk yıl oldu bu kısıtlamalardan çok sıkıldık, özgürce gezip dolaşmak bayram eş dost ziyaretleri yapmak istiyoruz.Sağlık çalışanlarımıza bu zamana kadar yaptıkları için minnetarız.Haydi çocuklar biraz daha gayret biraz daha sabır.Allah yardımcınız olsun

Avatar
emine 2021-06-13 05:04:06

aşımızı yaptıralım.hem kendimizi hem de çevremizi hastalığa karşı koruyalım.Maske,mesafe temizlik bunları da ihmal etmeyelim.Bunca emek verildi,sonuca yaklaşılmışken tekrar başa dönmeyelim.

Avatar
yasemin 2021-06-13 00:11:20

İnşAllah bu hızımız kesilmez.dualarımız sizinle.

banner316